6 december 2023

3 maj 2023 skrev Haase denne ’forudsigelse’ under Nyheder her på siden.

Den kom til at passe…..på godt og ondt.

”Det trækker i mig, men jeg brugte så meget energi sidste år, at jeg slet ikke har fået kigget på den hvid/grønne siden. 

Jeg har ikke planer om at køre meget mere, da det kræver utrolig meget 💪at gøre en bil klar.

Og jeg vil kun være med, hvis jeg har chancen for at vinde 🏁💪

Jeg satser dog på at køre enkelte løb i Europa fremover, men ikke i år”

 

Nu er året næsten gået, og det er tid til Haases julehilsen. Den kommer her:

 

Efter et år hvor det ikke rigtig blev til mange løb for teamet, var vi trods alt repræsenteret i Kampf der Zwerge af vores svenske kørere.

Med pæne resultater endda.

Jeg selv holdt pause efter mit fantastiske 2022, hvor jeg vandt Kampf der Zwerge i NSU TT Trophy (hvis det skulle have undgået nogens opmærksomhed)

Desværre blev jeg ramt af alvorlig sygdom, og derfor måtte jeg trække mig fra al motorsport.

Haase Motorsport Team TT Nordic ønsker alle vores venner, og dem vi kender, en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Jeg håber vi ses til et godt 2024.

Mvh

Henrik Haase – Haase Motorsport

Er der noget/nogen, Haase sætter højere end den grøn/hvide, er det Cille og lille Valdemar

 

Billeder fra teamets mand i USA.

Per Eliasen har sendt nogle fotos fra Vintage Racing i Colorado og Michigan, hvor han deltager i sin NSU TT.

Som billederne viser, er han ikke den eneste NSU-kører på den anden side af Atlanten.

Opdateret 27 juli 2023

Lars Göransson fortæller lidt om sin weekend på Zolder:

"Det var første gang, jeg var på Zolder.

En virkelig god bane for NSU og andre mindre biler. Banen er meget teknisk.

Jeg forbedrede mine tider hele weekenden, og i det sidste race havde jeg en spændende kamp mod 2 andre NSU'er.

Den kamp endte jeg med at vinde."

 

Opdateret 6 juni 2023

 

Jyllandsringen 3-4 juni

Det blev faktisk en god weekend for Team Haase Motorsport på Jyllandsringen.

Især fik John noget ud af sit natteroderi med motoren.

Det gik over al forventning for ham, og han endte med sin bedste placering nogensinde.

Han endte helt oppe på en fjerdeplads – imponerende.

STORT TILLYKKE fra Haase Motorsport.

 

Også Stig havde god fart i bilen, indtil han blev ramt af problemer.

Det var tændingen, der drillede, og desværre måtte Stig trække sig til sidst

 

Opdateret 1 juni 2023

I den kommende weekend er der løb på Jyllandsringen.

Og selv om Haase ikke deltager, bliver Haase Motorsport repræsenteret.

Stig Thorup og John Jensen deltager.

John har haft travlt, med at få en motor klar. Han har arbejdet hårdt på det til sent ud på aftenen gennem længere tid.

Men meldingen fra ham er, at han lige nøjagtigt når det. Motoren er efter planen klar imorgen fredag.

 

Opdateret 31 maj 2023

 

Nürburgring 27-28 maj 2023


Weekenden på Nürburgring blev på alle måder mindeværdig; men ikke på den gode måde.

 

Haase Motorsport, Team TT Nordic var repræsenteret af en af vores svenske kørere, Lars Göransson, men han måtte udgå allerede i første heat med en knækket trækaksel, så det blev ikke til meget race for ham.

 

Den helt store katastrofe indtraf i andet heat.

 

Willem Van der Veen blev ramt af et hjertetilfælde, og han døde, mens han lavede det, han elskede mest. Nemlig at køre race.

Det satte selvfølgelig alt i stå, og der uddeles derfor heller ikke point.

En weekend, der skulle have været en fest, endte i tragedie.

 

Æret være Willem Van der Veens minde.

 

Opdateret 3 maj 2023

 

Haases tanker om sæsonen 2023

 

Det trækker i mig, men jeg brugte så meget energi sidste år, at jeg slet ikke har fået kigget på den hvid/grønne siden. 

Jeg har ikke planer om at køre meget mere, da det kræver utrolig meget 💪at gøre en bil klar.

Og jeg vil kun være med, hvis jeg har chancen for at vinde 🏁💪

Jeg satser dog på at køre enkelte løb i Europa fremover, men ikke i år 

 

Teamet vil dog være repræsenteret af Stig og John, som kører den danske serie i år.

 

Uno og Lars kører nogle få løb i Kampf der Zwerge💪

 

Opdateret 10 april 2023

FRANK ALTSTÄDT

 

 Kampf der Zwerge 2023 topfelt og 26 startende NSUTT!!

 

I dværgenes kamp er sæsonåbningen også i startblokkene. Allerede den 21.-23. april trækkes en stor del af flokken på næsten 100 tilmeldte startere til Hockenheimring om prisen til byen Stuttgart. Så det er tid til at tage et kig på NSU's startfelt! 26 startere på 19 NSU køretøjer kan forvente en spændende sæson!

Der er linet op, snart vil det være højt på Hockenheimring. .

Den danske NSU-specialist Henrik Haase, der vandt NSU TT Trophy i 2022 og kunne pynte sit skab med masser af trofæer med endnu et stort trofæ, bør her nævnes som den første. Henrik vil igen starte et angreb i sin stærke NSU TT i 2023.

Med Martin Wahl vil der være en anden starter, der gerne vil forhindre dette i Jägermeister NSU. Under opsætningskørslerne optrådte denne bil med mekanisk Kugelfischer-injektion, som er opført i gruppe 2-reglerne. Her på Wahls er der også en masse tinkering for at gøre NSU TT hurtigere. Det glæder vi os selvfølgelig til.
Det samme gælder Schmelter-brødrene Stefan og Frank, som heller aldrig hviler i deres hjemsal og piller meget ved NSU TT! Også her bør der forventes meget. Det sympatiske brødrepar udgør også hovedet i NSU TT Trophy og repræsenterer dem i alle sager!
Frank Lönnies vil heller ikke gå glip af muligheden for at berige dette spektakulære startfelt med sin smukke targa orange NSU TT.
Det samme gælder Jefferey Theisen, der i år konkurrerer med sin kæreste Annika Glodowske, for hvem det naturligvis bliver en premiere i Trofæet i 2023. Under nogle slalommissioner var hun i stand til at lære NSU TT's adfærd lidt at kende.

NSU TT Gruppe 2 na klar Kugelfischer injektion er homologeret, der giver lyde .....

Jürgen Marmulla, også en mangeårig repræsentant i NSU kredsløbsløb, vil være repræsenteret i feltet såvel som legenderne i denne sport Michael og Friederich Benra! Brødrene startede i den daværende endurance cup på Nürburgring med deres NSU TT og startede senere i alle løb i Youngtimer Trophy. Lad os håbe, at Benras tager et par flere løb under hjulene. Disse er meget hurtige fyre! Gennem hende kom Jürgen Marmulla også til denne store sport!
Det samme gælder Patrick Hug, en kultstarter fra den sydlige del af republikken, som også tidligere har leveret varme dueller med Benras eller Dino Eitel og Matthias Klemm i Youngtimer Trophy. Patrick har konkurreret med sin datter Alina i NSU TT Trophy i nogen tid nu, hvilket har bevist sig her.
En NSU tuner per excellence er i startfeltet med Klaus Frank. Klaus, der har specialiseret sig i Opel og NSU tuning, kan lide at konkurrere med varme Opel-modeller inden for motorsport, men kan også lide at konkurrere med NSU-racerudstyret. Du kan altid være nysgerrig på Klaus.
Rainer Osterbeck udfører en balancegang mellem det historiske touringcar Trophy og NSU TT Trophy. Da disse løb ofte finder sted i samme weekend, vil Rainer blive set i begge løbsserier, hvor han altid holder NSU-flaget højt!
Vi fortsætter med en meget hurtig mand Alex Schneider, som støttes af trækhest og far Wolfgang Schneider i alle forhold med krop og sjæl! Som det kan ses i YouTube-videoen Halle 77 Dortmund, bliver der også pillet ved Kugelfischer-skærpelsen her. Watermann-familien er også meget integreret her og kører i øjeblikket testbænkdrev med Schneider og NSU TT. Lad os håbe, at Alex finder tid til NSU TT Trophy i 2023 så ofte som muligt ud over sit job og adskillige hobbyer!
Nu kommer vi til Mike Fiedler, som også sætter sin beige NSU TT tilbage på startlinjen i denne populære racerserie! Mike kan ses som en permanent starter, vi ser meget frem til ham og dette smukke racerkøretøj.
Sascha Sieber og Christoph Schwarz, der allerede har optrådt her i NSU TT Trophy, samt i NSU Bergpokal, vil blive set her og der igen. Det er bare en skam, at mange datoer i Mountain Cup og trofæet overlapper hinanden, så de to bliver nødt til at veje noget, hvor de skal starte.
De to legender Thorsten Weth og Dr. Hein har annonceret deres afslutning i aktiv NSU Motorsport i 2022 og så følger der selvfølgelig nye folk! En af dem er Thomas Koch., som selvfølgelig sætter en NSU TT ved startlinjen. Dette vil ikke være en hvilken som helst NSU, men TNT-raceren fra Achim Thomas. Sådan ser vi Achim og den hurtige racer i paddocken, Andreas Vielgut vil tage en pause og dedikere sig til sin familie. Det samme gælder Alain og Enzo Cassina, som også vil blive set i en NSU TT. Selvfølgelig er du som NSU-fan altid meget begejstret for de nyankomne og deres biler! Som alle andre passer de perfekt ind i det store felt af chauffører!
Werner Hoppenstedt en meget kendt mand fra racerslalomscenen, her mest med meget hurtig VW Polo på vejen vil kunne ses i den smukke ex Marco van den Broeck NSU TT. Denne Randstad-bil blev skabt af Marco og minder om den mest magtfulde hollandske Spiess NSU TT, der sammen med Henry van Oorschot lærte Alfa Romeo 16 V i halvfjerdserne legendarisk frygten!

Kort efter starten her på Nürburgring skulle posten virkelig gå fra Abarth, NSU, Mini og Co.....

Nu kommer vi til Rudi Munten, en meget hurtig belgier, der bruger Klaus Backes 'ex bil og denne teknologi spektakulært. Rudi vil være en styrke, der skal regnes med, især når de belgiske hjemmeløb er på programmet. Du skal holde øje med Rudi, godt bedre to!
Lars Göransson, en ledsager af Henrik Haase, vil også benytte lejligheden til at bringe slicks til asfalten i NSU TT Trophy. Lars rejser normalt med Henrik fra Norden og gør startfeltet internationalt!
Sidst men ikke mindst bør Volker Angelberger og Nikolas Dietz nævnes! Begge er meget hurtige mennesker. Volker kendt af alle fra i mellemtiden 50 års motorsport med NSU TT, hvad enten det er på bjergene eller banen og Nikolas, der burde være kendt ære i bjerg- og slalomlandskabet og havde mange ætsninger her med en pilehurtig VW Polo. Begge vil gøre alt, hvad de kan for at køre langt frem i dette store felt af kørere.
Resten af startfeltet i dværgenes kamp omfatter som altid talrige Fiat Abarth, i år sandsynligvis et rekordfelt af minibiler af enhver art, samt Simca Rallye og Coupé S, Fiat 128, Renault Gordini eller Hillmann Imp. Om cirka to uger starter denne populære racerserie i Hockenheim, Baden!

 

Opdateret 9 februar 2023

Her skal i lige se et historisk billede af den grøn/hvide. Hvorfor historisk? Forklaring følger under billedet.

Billedet her er historisk, fordi det er fra det helt fantastiske 2022, hvor Haase vandt de store sejre. Ikke mindst den samlede i Kampf der Zwerge, NSU TT Trophy.

Og så er det slut med det startnummer, den grøn/hvide gjorde sig bemærket med ude i Europa. Ikke mere nummer 381.

Vi skal til at vænne os til at se den med et nyt lavere nummer.

Som følge af de fantastiske resultater vil den grøn/hvide her i 2023 have startnummer 301. Det signalerer: Her er en vinder.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 9 januar 2023

Her kan i se programmet for NSU TT Trophy 2023

 

Opdateret 20 december 2022 - Julehilsen.

 

2022 har været et fantastisk år.

Haase vandt et europæisk mesterskab, NSU TT Trophy under Kampf der Zwerge, og de øvrige kørere i teamet lavede flotte resultater.

Nu vil vi gerne alle sammen ønske alle jer, der har fulgt os her på nsutt.dk og andre steder en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Vi glæder os til vi ses i det nye år.

Det har været en sand fornøjelse.

Haase Motorsport

Team TT Nordic

Fra alle os til alle jer

 

Opdateret 9 december 2022

Fredag den 2 december var der afgang mod Essen og Essen Motor Show. Jeg kørte hjemmefra allerede klokken 06.15
Jeg skulle mødes med Kim og hans kone Hanne i Herning. Desværre kunne Hanne ikke komme med, men heldigvis skulle hun ikke selv bruge sin Audi A8. Den fik vi lov til at låne, og så det gik bare derudaf.

Efter vi var tjekket ind på Hotel fandt vi et godt sted hvor vi fik en fantastisk wienerschnitzel.

Lørdag var vi så til messe hele dagen. Og der var ingen problemer med at få tiden til at gå. Der var masser at se på i de ca 100.000 kvadratmeter areal.


Om aftenen skulle præmieoverrækkelserne finde sted i en af de store haller.
Rigtig mange racevenner med familie var mødt op for at bakke op om arrangementet og deltage i den flotte afslutning på en fantastisk sæson. 

Det var et perfekt sted.

Vi startede med en rigtig god middag og derefter var det tid til sejrsceremoni og præmieoverrækkelser.

Jeg fik 2 kæmpe store pokaler og en rigtig fin krans, som i kan se på nogle af billederne nedenfor.

Det var en kæmpe oplevelse. Fantastisk at opleve den hæder uden for Danmarks grænser.

Det er helt sikkert det største, jeg har vundet 

Bagefter blev der festet til ud på de sene timer.

Søndag gik turen så hjemad igen.

Fantastisk tur. Tusind tak fordi i fulgte med her på siden. Det er altid en fornøjelse for os.


Hilsen Henrik / Haase Motorsport

Opdateret 3 december 2022

Haase er ankommet til Essen sammen med Kim Jensen. Der kom noget i vejen, så Kims kone ikke kunne tage med.

Der foregår en masse i hallerne, f.eks er der marked med tilbehør, reservedele, værktøj, merchandise osv osv.

Og der er der motorsports-historie, man kan suge til sig. Se bare billedet herunder med stribevis af John Player Special biler. Yngre mennesker vil måske bedre kende dem, hvis vi siger, det er Lotus.

De er fra den gyldne æra i 70'erne med teamchef Colin Chapman og kørere som Nigel Mansell og ikke mindst Ronnie Petterson, der desværre døde som følge af et tragisk uheld på Monza 10 september 1978

 

Opdateret 14 november 2022

Som vi har skrevet tidligere, finder overrækkelse af pokaler fra Kampf der Zwerge sted ved Essen Motor Show 3 december 2022.

Her kan i se, hvor Kampf der Zwerges stand er:

Læs mere om Essen Motor Show her: Essen Motor Show

Haase medbringer support til  ceremonien i form af Kim Jensen og hans smukke kone Hanne Lundtoft.

De har været til stor hjælp for Haase hele vejen igennem. Rigtig gode venner.

Og selvfølgelig kører Kim da historisk race i en NSU TT.  Og her har  vi dem så:

Opdateret 26 oktober 2022

Lige et par collager fra Nürburgring hvor man tydeligt kan se, at der var yderst vanskelige forhold.

Opdateret 10 oktober 2022 - ved sæsonafslutning.

Turen til Nürburgring


🙋‍♂️Afgang Ålborg 7.00 torsdag 29/9

Haase og den grøn/hvide TT, og Norman var også med denne gang. Så vi havde styr på at få alt grej med👍😬
Vi havde en fin tur, hvor vi overnattede i Dortmund. Det sidste stykke kørte vi fredag d 30/9


Vi ankom til banen i rigtig flot solskinsvejr, og vi fik ordnet kontrol og papirer uden problemer. 🙋‍♂️


Jeg måtte købe nye regnvejrsdæk til forhjulene, da de havde lovet regn både lørdag og søndag. De blev monteret fredag aften 👍


1 kval blev kørt i regn, og jeg lagde forsigtig ud, men synes det gik super. Jeg blev nr 5 ud af de 13 NSU TT, der var med 🙋‍♂️😬


2 kval blev kørt i tørvejr, og her blev jeg nr 4 på grund af gule flag, men det var ok 👍


Der var ankommet flere fra DK bl.a. Stefan /Kirsten og Søren
Niels Erik og fru Erna var også dukket op, så tak til dem alle for at køre den lange vej for at kunne følge med 🙋‍♂️😬👍
Vi var alle med til Kampf der Zwerges fest Lørdag aften👍


Søndag druknede i regn i første heat, så jeg valgte det sikre og kørte i mål lige bag min værste konkurrent til mesterskabet Martin Wahl🙋‍♂️


Andet Heat blev kørt i næsten tørvejr, og her sluttede jeg foran Martin Wahl og var nu sikker på, mit mesterskab var i hus 🙋‍♂️😬👍🏆

Et fantastisk år med hele 14 løb.
Det har været hårdt - men det hele værd🙋‍♂️😬🏆

Jeg har til dato vundet:
1 uofficielt dansk mesterskab 🏆
6 Danske mesterskaber 🏆
1 Nordisk mesterskab 🏆
og nu et mesterskab blandt Europas hurtigste NSU TT. Det er det STØRSTE af dem alle 🙋‍♂️👍🏆

Det bliver også det sidste, for jeg kører kun nogle få løb fremover 🙋‍♂️😬

Tusind tak fordi i fulgte med 😬👍🏆
Fornøjelsen er på vores side 🤗

Hilsen Haase Motorsport 🙋‍♂️😁🏆

 

Præmieoverrækkelser finder sted til december på Essen Motor Show, og Haase skal to gange på podiet. 

Haase er for beskeden til selv at nævne, at resultaterne på Nürburgring også betød, at han endte som 3'er af samtlige 102 startende i Kampf der Zwerge.

 

Opdateret 5 oktober 2022.

Det er bekræftet fra officielt hold, at Haase er mester i klassen NSU-TT Trophy i Kampf der Zwerge.

Det sidste løb på Nürburgring druknede nærmest i regn, så det var lidt af en prøvelse at køre taktisk mod Martin Wahl og samtidig holde sig på banen.

Men alt gik efter planen - Haase kommer øverst på podiet efter at være sluttet lige efter Wahl i første løb og lige foran ham i andet.

Og tro det, eller lad være, men han skal på podiet en gang mere i Essen til december.

Der køres også om et samlet mesterskab på tværs af alle klasser. I det mesterskab har der deltaget 102 biler, og Haase lander en tredjeplads.

De to bedrifter har ingen dansk kører nogensinde udført før. Det er STORT, hvad Haase har udrettet.

Og læg så til det, at det er en helt særlig sæson i Kampf der Zwerge og NSU-TT Trophy.

Kampf der Zwerge har 30 års jubilæum og NSU-TT Trophy 20 års i 2022.

Nogen tror, der er tale om tyske mesterskaber. Det er forkert. Det er et åbent mesterskab for hele Europa, hvilket bare gøre Haases bedrift endnu større.

 

Opdateret 2 oktober 2022

Gårdsdagens kvalifikation kan opsummeres ganske kort: Tilfredsstillende.

Vejret har drillet med en del regn. Faktisk så meget, at Haase har fået brug for nye regnvejrsdæk.Han kalder forholdene tricky.

I begge kvalifikationer endte Haase foran Martin Wahl, og dermed starter han også foran ham i løbet idag. Haase i række 7, Wahl i række 11.

Løbene afvikles idag mellem klokken 11 og 15.....med mindre vejret driller.

Billedet viser, at det har været vådt.

 

 

Opdateret 28 september 2022

 

Uno opsummerer sin sæson før sidste løb.

NSU Racing 2022

Vinterarbete. Min bästa motor rasade i Zandvoort 2021. Hål i en kolv. Nya kolvar, bearbetade i Danmark och lite anpassningar till det och motorn och bilen klar några dagar före avresa till Tyskland. I år är planen att köra Kampf der Zwerge i Europa. Det är för bilar upp till 1300 cc.

Första racet är på Hockenheim Ring sent i april. Jag har bytt till en högre utväxling i diffentialen, är en snabb bana. Min danske vän Henrik är också där. Och i andra raceheat några svenskar till. Anländer torsdag em. Det är 57 bilar till start, 12 NSU. Tidsträning 1 är ok och bättre än vad jag trodde, 7:e NSU och 25:a totalt. Andra träning lite långsammare, nu 28 respektive 8. Jag har lite svårt att hitta runt, särskilt Spetzkere. Startar som 30:e och är uppe på 18:e (många bryter)när ljuddämparen trillar av i stadionområdet till den lilla publikens munterhet. Det blir teknisk flagg p g a för högt ljud, så bara att bryta ett par varv före målgång. Till andra racet en annan ljuddämpare från lagret i husbilen. Får ju starta bland de sista. Jag kommer bara runt första kurvan ut på en liten raka när det smäller till i högersidan. Det visade sig vara en Renault som åkte på tvären på banan. Och i nästa kurva far höger-dörren upp och går inte att stänga. Ny munterhet på läktaren med högerdörren vid öppen. I depå, är väl bara att bryta. Men någon vänlig själ har silvertejp och tejpar fast dörren.  Jag kan köra igen, men hinner bara i fatt några enstaka. Målsättningen att få köra på Hockenheim uppfylld och fick köra allt utom några få varv.

Riktning av dörr och bakskärm med lackering. Bilen blir rundare och rundare efter varje riktning, ser väl snart ut som en boll.

Nürburgring en månad senare. Här körde jag Oldtimer GP för några år sedan. På vägen dit är jag och en lastbil inte överens om filbytet. Mitt släps bakskärm träffas av hans höger framskärm. Vi tar oss till en p-plats och efter 1,5 timmar kommer polisen. Det slutar med nedskrivet bötesbelopp för mig till 35 Euro. Skulle varit 125 så lite ”rätt” fick jag i min bedömning. Nytt är att ”Mercedesområdet” också ingår i bansträckningen. Det är Kampf der Zwerges 30-års jubileum så ca 80 bilar. Racen delas upp i 2 grupper med ca 40 i varje. NSU och lite andra blandade bilar i en och Mini och Fiat i en. Nu är också Stig från Danmark och Lars Göransson med sin NSU med. Anländer tillsammans med min fru Ling på torsdagen och fredag ca 17 är det tidsträning. Jag hinner med ett tidtaget varv innan växellådan rasar och jag blir stående på depåinfarten. Himlen är mörk och innan funktionärerna hinner lasta upp min bil på lastbilsflaket kommer åsk- och hagelskuren med 2-3 cm stora hagel. Bara att vänta i lastbilshytten. På plats i depån bara att konstatera att det är stort hål i växellådan. Tur att man har med en reserv. Inte idealisk utväxling, men funkar. Eftersom race ett är 17 på lördagen gott om tid att byta, tar 2-3 timmar. Startar som 11:e NSU av 20 och 22:e totalt. 19:e i mål och 13:e NSU. Lars är 24:a och Stig 27:a. Henrik Haase 2:a.

Race 2 på söndagen startar jag som 19:e och i mål är jag 15:e. Jag berättade för Lars hur han skulle köra och p g a pace car kommer han ifatt och om. Men före varje kurva är jag ifatt honom, men med min växellåda drar han ifrån efter varje kurva. Jag blev 8:e NSU, bra.

Tredje tävlingen är på Assen i Nederländerna. Jag har nu bytt tillbaka till lägre slutväxel eftersom jag tror att Assen är lite långsammare. Vi anländer under torsdagen efter en övernattning längs Autoban. Fredagen är utan körning. Tittar på andra som kör för att reda ut hur man tar sig fram här. Henrik är också här och vi tar en cykelrunda för att finna bästa spår. Första tidsträning tidigt lördag. Jag hittar runt bra och motor och standardlåda funkar bra. 13:tid av 37 och 2: a NSU av 5. Assen är en snabb bana, snabbare än Hockenheim och Nurbürgring.

Snabbaste träningsvarv Assen 119 km/tim.  Nürburgring 109. Hockenheim 112. Inte så stor skillnad , men trodde Assen var långsammare. Assen mycket trevlig att köra på med långa fina snabba kurvor.

Andra träningen 14:e med bara 2 NSU efter. Men efter halva träningen säger det POFF och motorn går upp i rök. Jag lyckas rulla in i depån, men med trasig motor bara att lasta och efter att ha sett Henrik vara bästa NSU i första racet åka hemåt via besök i staden Assen och hos vänner i Hamburg, konsert i det fina konserthuset och lite annan sightseeing. 

Hemma, jag inte så frisk och med Ling positiv i coronatest får det bli lite karantän.

Nästa race Zolder i Belgien i början på juli. Skall jag köra eller ej? Bestämmer mig för att köra och installerar min gamla motor och hoppas få köra det mesta av racen. Borde inte gå så snabbt med gamla motorn och standard växellåda.

Framme tidigt igen, torsdag kväll. Efter sol och 30 grader ända till några km från banan då det börjar att storregna. Efter inte så lite GPS strul hittar vi äntligen in. Att det ska vara så svårt att sätta upp skyltar. Det är ju ingen militär hemlighet precis.

Fredagen går åt till anmälan, besiktning och att titta på hur de som kör tar sig runt. Ett par cykelvarv på kvällen att fundera på över natten. Lördag fm är det första träning. Vi är 45 bilar ute med 9 NSU. Jag är 6:a av dem. Min gamla motor med standard växellåda räcker inte till mer. 25:a totalt. Tre svåra chikaner är det där det är svårt att veta hur mycket man kan gena. Träning 2 är jag också 25:a. Förbättrar mig med nästan en sekund. Men nu bara en NSU efter mig. Startposition blir 29:a.

Söndag och race 1. Det är inte mycket ordning bland funktionärer eller vad det är för några. Vi får själva ordna in oss på rätt position. Ut på banan och uppställning på startrakan. Ett varv efter pace car och vi släpps iväg. Jag håller min position och de som är bakom tappar hela tiden. Tyvärr blir det SC några varv och de kommer ikapp lagom till att vi släpps fria igen. Jag tappar då en bil och får problem med växellådan. Först trean och med ett varv kvar allt utom ettan. Alla ovarvade kommer förbi och jag rullar på ettans växel över mållinjen. Jag kom i mål!!! 29:a av 38.

I depån rinner oljan, trasigt växellådshus. Inget andra race för mig. Ser när danske Henrik blir bästa NSU efter ett rödflaggsavbrutet 10 minuters race.

Kul att ha kört Zolder, banan där Gunnar Nilson vann formel 1 1977.

På väg hem blir det nytt polisingripande. Jag har vid letande efter parkeringsplats råkat skrapa en bil. Det är ju lätt att känna igen ett släp med en orange NSU så jag fick an lapp på rutan att kontakta polisen. Jag har ingen aning om att jag skulle orsakat något, men bevis finns. Undrar vad detta kan kosta? Fick betala 4300 SEK i deposition.

Så var min racesäsong 2022 över. Det blir inte mer racing i år. Sätta ihop en bra motor och leta växellådsdelar (som inte verkar finnas) och nya tag nästa år. Jag är nöjd, har fått köra på dessa Europeiska banor och hoppas på nya banor 2023.

Avslutar året med att åka till Assen i september för att heja på Henrik, som troligen vinner NSU-cupen, och Lars Göransson.

Tack för support och goda råd från er alla.

Uno Johansson

 

Opdateret 25 september 2022

Der er nu kun en enkelt afdeling af Kampf der Zwerge tilbage i 2022. Det kan man med god ret kalde finalen.

Kampen om mesterskabet skal afgøres mellem Haase og Martin Wahl på Nürburgring. Inden finalen er det Haase, der har det bedste udgangspunkt. Han fører og har nærmest gjort det hele sæsonen.

Jeg kan nok ikke få Haase til at sige noget om taktikken, men ingen vil bebrejde ham det, hvis han ’bare’ holder sig tæt på Martin Wahl.

Men vi er jo nok nogle stykker, der gerne vil se, at den grøn/hvide bare lægger de andre, incl Martin Wahl, bag sig.

Da det er en finale, er der virkelig gang i forberedelserne i den nordjyske garage. Intet må overlades til tilfældighederne, når både Haase og den grøn/hvide skal vise sig fra deres bedste side i weekenden 30 september til 2 oktober 2022. Der arbejdes intenst.

Personligt tror og håber jeg på den store triumf, men intet er givet, før det ternede flag falder for sidste gang i sæsonen.

I skal lige have et par fotos fra den våde weekend på Assen.

Kort opdatering 19 september.

Weekenden på Assen kan opsummeres ganske kort: Haase satsede på det sikre.

Med hans egne ord: "

Jeg kørte sikre placeringer hjem som nr 4 og 5 i løbene, som var i voldsom regn.

Det er et super udgangspunkt til finalen på Nürburgring, hvor jeg stadig fører👍"

Finalen er 30 september til 2 oktober.

 

Opdateret 17 september 2022

Der sker ting i Assen, vi der følger Henrik er uvante med.

I lang tid har vi set, at Henrik ikke bare har sat de bedste tider, han har da nærmest selvfølgeligt også bare taget den ene sejr efter den anden.

Så selvfølgelig fører han da Kampf der Zwerge.

Så kaster man et blik på raceresults i dag og konstaterer, at der helt usædvanligt ikke står Hendrick Haase i toppen af resultatlisterne. (sådan staver de til Henrik).

Hvad sker der, tænker man???

Præcis det spørgsmål har jeg stillet ham, og ikke overraskende svarer han som en sindig jyde:

”Jeg kører for mit mesterskab lige nu – så er sejre ligegyldige”

Og man kan ikke være uenig. En samlet sejr og et mesterskab i Kampf der Zwerge er en KÆMPE bedrift.

Det hører dog med til historien, at der faktisk var noget, der gjorde, at Henrik godt kunne have kørt hurtigere.

Under en Code 60kmt satte Henrik farten ned til netop max 60kmt, mens flere andre bare drønede videre med 80-90kmt, uden at det blev påtalt.

Og fredag fik Lars Göransson faktisk en straf for netop at køre mere end 60kmt under Code 60.

Så hvad skal man tro??

 

Opdateret 9 september 2022

Vi skal lige nævne to personer, der er med på Assen, og som også kommer med til finalen på  Nürburgring, Erna og Niels Erik Østergård.
De har kontakt til alle relevante leverandører af dele, så Henrik sjældent mangler noget.

Og så er de gode at have ved hånden, når kommunikationen foregår på Tysk. De er begge helt hjemme i det tyske. Taler det nærmest flydende.
Det er i høj grad deres fortjeneste, at den grøn/hvide har nået at være klar til alle løb. De skaffer de stumper, der skal til.

Opdateret 4 september 2022

I weekenden 16-18 september 2022 går det løs på Assen i Holland.

Sommerferien er mere eller mindre slut for de fleste af os, men Kampf der Zwerge fortsætter. Min egen ferie blev bl.a tilbragt i Belgien, som billedet viser.

Fra Haase Motorsport deltager Haase og Lars Gøranson, men også Stig er aktiv samme weekend. Han kører på Ring Djursland i den hvide med det skakternede tag.

For Lars bliver det hans første møde med Assen, som vist godt kan beskrives som Haases yndlingsbane.  Han siger sådan her om Assen:

”Jeg elsker banen i Assen det er den hurtigste jeg har kørt på ind til videre 

Den hurtigste kurve tar vi med ca 170 kmt 

Jeg glæder mig til at køre der igen 🙋‍♂️🏋🏼‍♀️”

Det er ikke noget dårligt udgangspunkt, når vi husker, at Haase på nuværende tidspunkt fører i kampen om mesterskabet.

Men intet er afgjort, før stregen passeres, og det ternede flag falder .

 

Opdateret 4 august 2022

Haases opsummering af weekenden på Hockenheim:

Da jeg ankom til Hockenheim torsdag efter den lange rejse på 1150 km, var allerede mange ankommet 🙋‍♂️

Det var ekstremt varmt , faktisk over 30 grader, så der kom sved på panden for at gøre det hele klar.

 

Torsdag blev bil og papirer ordnet, så jeg var klar til kvalifikation fredag kl 11.00🏋🏼‍♀️

Jeg kørte den hidtil bedste kvalifikation nogensinde. Så selvfølgelig var jeg den hurtigste NSU og nr 4 generelt af 55. Det var super 💪

Kval 2 blev aflyst, så jeg skulle starte nr 1 i klassen og nr 4 af alle😉til heat 1 lørdag kl 10.00 

 

Heat 1 

Jeg kom godt fra start, men kom alligevel til at kæmpe med en anden NSU. Men jeg endte med at komme i mål som nr 1, så det var perfekt💪

 Der var god tid til klargøring til heat 2 kl 17.00 

 

Heat 2 

Jeg kom godt med fra start og trak lidt fra, men på grund af varmen blev min motor rigelig varm, så jeg kørte den ikke så højt op i omdrejninger, for at temperaturen kunne falde lidt igen. 

Jeg blev hårdt presset bagfra, så jeg måtte alligevel presse Nuser til sidst. Men kørte i mål igen som nr 1 🏆

Fantastisk weekend hvor jeg udbyggede min føring i mesterskabet🏋🏼‍♀️

 

Fortsat god sommer 🌞

Haase Motorsport 😬🙋‍♂️

 

Opdateret 2 august 2022

Her får i en collage med en stribe fotos fra den seneste triumf Haase havde på Hockenheim, og hvis i kigger videre, får i Haase påTO hjul smile

Og som lovet: Haase på TO hjul på Hockenheim.

Opdateret 1 august 2022

I weekendens afdeling af Kampf der Zwerge på Hockenheim gjorde Haase rent bord.

Ingen tvivl om den samlede sejr, for Haase vandt begge afdelinger og udbyggede dermed sin føring i løbsserien.

Der skal nok komme ord fra mesteren selv, og der er også fotos på vej.

 

Opdateret 23 juli 2022

Efter at have været af sted 4 biler fra teamet på Nürburgringen og ellers to stk i form af Haase og Uno, er teamet ikke så stærkt repræsenteret næste weekend på Hockenheim.

Haase bliver alene om at repræsentere Haase Motorsport, Team TT Nordic......det er jo ferietid.

Men man kan vel med et blik på stillingen i Kampf der Zwerge tillade sig at sige, at teamet faktisk er stærkt repræsenteret. Haase fører jo serien.

HUSK!!  Der er Live Update under NSU links i menuen.

 

Opdateret 6 juli 2022

Her sætter Haase ord på endnu en weekend med fuld fart på den grøn/hvide. Vi kan vel snart bare omtale den som vinderbilen:

 

Endnu en ny bane 😬

Jeg ankom til Zolder torsdag aften efter at have kørt 1000 km. Uno kom lidt senere 🙋‍♂️

Vi overnattede, og fredag blev brugt til at ordne papirer og teknisk kontrol. FIA var med denne gang , men alt var selvfølgelig ok, og vi var nu klar til kvalifikation lørdag😬👍

Jeg havde forberedt mig med video på banen, og jeg cyklede nogen omgange fredag aften for at få den lidt ind under huden 😬🙋‍♂️💪

Banen er super fin men speciel, da der er hele 3 chikaner på de 4 km 😉👍

Kval 1 forløb efter planen. Jeg kørte et par omgange stille og roligt for at lære, og så tog jeg 2-3 hurtige. Jeg havde anden hurtigste tid, så det var super. Uno blev nr 5, så det var flot 😬🙋‍♂️

I kval 2 kørte jeg kun et par hurtige omgange for at skåne min bil lidt, og min tid var også hurtigere, så det var fint 

Uno kom igen ind som nr 5 

I race 1 fik jeg en lidt dårlig start som nr 4, men efter en omgang var jeg nr 3, og da løbet varer 25 minutter, kom jeg frem som nr 1; men måtte lade en lokal NSU komme forbi på anden sidste omgang 🤔 Ærgerligt men jeg var super tilfreds med nr 2🏋🏼‍♀️😬

Uno måtte desværre udgå med defekt gearkasse 🤔

I heat 2 startede jeg helt fremme på grund af min gode tid i heat 1.

Jeg kom fra start som nr 2, men efter et par omgang fik jeg mig kæmpet forbi og vandt heatet 🏋🏼‍♀️💪😬

Fantastisk bane og weekend, og jeg er super tilfreds med en anden og førsteplads. Og jeg udbyggede min føring i mesterskabet 💪👍

Hilsen Haase Motorsport 👍

Næste løb Hockenheim om 3 uger 😬🙋‍♂️

 

Opdateret 4 juli 2022

Mens vi venter på Henriks opfattelse af weekenden, kan vi hygge os med nogle fotos. Han vandt jo for pokker IGEN!!!!

Og de fotos kan vi takke Christel Dolmbree og Rudi Lambrecht for. Danke Christel und Rudi für diese Fotos - Thank You Christel and Rudi.

Opdateret 29 juni 2022

Der har været travlhed, fordi løbene ligger tæt på hinanden.

Men Haase og Uno melder klar til Zolder 1-3 juli, og idag er de kørt mod Belgien med en god portion optimisme. Glem ikke, at Haase topper Kampf der Zwerge.

Uno har været temmelig forfulgt af uheld, så han krydser fingre og siger "Pedal to the Metal"

Husk i kan følge med live under NSU links.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 14 juni 2022

Efter en god tur til Assen i Holland, hvor jeg desværre var alene,  fordi Norman havde valgt at holde ferie med familien. Han runder de 70 år 🙋‍♂️👍 Så det er vel OK 😊

Uden ham var der nok at se til. Jeg måtte nøjes med pølser og et par bøffer; men det var ok😬🙋‍♂️

Jeg ankom torsdag aften kl 18.30, og da var Uno og Ling ankommet

Jeg kom på plads, og så cyklede jeg 3 omgange på den 4,5 km lange bane, da det er første gang jeg var her 🙋‍♂️👍🏋🏼‍♀️ Jeg skulle lige lære den at kende.

Fredag gik med papirer og teknisk kontrol, og det var ok for os begge 💪

Lørdag var der kval 1, og der var spænding på,  nu det var første gang vi skulle ud på banen🏋🏼‍♀️

Det forløb fantastisk. Jeg satte hurtigste tid, og Uno havde anden hurtigste tid 🙋‍♂️😬

Kval 2 var jeg igen hurtigst. 2 sekunder hurtigere end i første kval🏋🏼‍♀️ men Uno fik desværre motorskade, så han måtte trække sig 👎

Jeg skulle så starte som nr 1 i første heat, og det forløb planmæssigt. Jeg vandt det 🏋🏼‍♀️🏆

Heat 2 kom jeg også godt fra start og vandt også her 🥇Efter de 2 sejre er vi nu i føring i mesterskabet🙋‍♂️💪

En fantastisk weekend hvor både den grøn/hvide TT og jeg passede perfekt til den fantastiske bane. 🙋‍♂️😬Og vi mødte alle vores racevenner igen🙋‍♂️😬

Vi er nu ved at gøre klar til Zolder i Belgien om 14 dage 💪🙋‍♂️

 

Hilsen Haase Motorsport🙋‍♂️🏋🏼‍♀️🏆

Og husk det er en fornøjelse for os, at i følger os 👍😬

Her kommer fotos fra weekenden - stor tak for dem til Christel og Rudi 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 6 juni 2022

Det går stærkt for tiden, både på banerne og i kalenderen.

Assen i Holland forbinder man jo nok mest med motorcykler; men næste weekend  er der Hansa Pokal , og Haase Motorsport, Team TT Nordic stiller op. Og det bliver denne gang med to biler.

Haase og Uno tager af sted fra Nordjylland mod Assen på torsdag morgen.

Men der mangler noget denne gang, eller rettere der mangler nogen. Norman er desværre ikke med, han er taget på ferie sydpå, så det kunne ikke passe.  Surt for Haase og Uno, men sikkert godt for Norman med noget afslapning. Meeeeen han sørger jo nok for at holde sig orienteret om, hvordan det hele forløber.

Billedet herunder viser de to TT'er, der skal være med.

Opdateret 26 maj 2022

Henrik opsummerer weekenden. Læs hans beretning her:

Da Norman og jeg ankom på Nürburgring torsdag kl 11, havde vi kørt 1000 km men haft en god tur🙋‍♂️👍

Vi fik ordnet papirer, så vi kunne komme ind i depotet og få stillet op. Torsdag aften fik vi lavet kontrol på den grøn/hvide TT. Så var vi klar til kval fredag.

Stig var også klar, og Uno Og Lars var nu også ankommet😬

Kvalifikationen forløb super. Jeg satte næst bedste tid, så jeg var rigtig godt tilfreds💪 Men jeg skiftede gearkasse lørdag formiddag, da jeg syntes 2 gear var for højt.

Uno, Stig og Lars kørte placeringer fra 8-14, så det var ok 👍

Kørslen på den lange bane måtte desværre aflyses på grund af lyn og torden 👎 Det var ærgerligt. Det havde vi ellers set frem til 😬

Lørdag aften kl 19 skulle vi køre første heat, og jeg kom godt fra start som hurtigste NSU. Det holdt nogle omgange, hvor jeg var i kamp med mesteren fra 2019 og 20. Jeg fik desværre udsættere i min motor, så jeg måtte lade ham komme forbi. Men jeg blev nr 2 i min klasse og nr 2 af alle 40 startende 🏋🏼‍♀️Så jeg var super tilfreds💪

Uno, Stig og Lars lå lige omkring top 10.

Problemet med min motor var, at der var knækket en ventilfjeder på cyl 3🤔

Den blev skiftet, så jeg var spændt på om nu den virkede perfekt til sidste heat søndag kl 17👍

Jeg skulle starte som nr 2 i sidste heat ved siden af Alex, og på opvarmningsomgangen kunne jeg mærke, at motoren kørte perfekt, så nu gjaldt det. Da starten gik kom jeg i front inden første sving, og efter flere omgange, hvor vi skiftede føring, kunne jeg til sidst trække fra Alex. Jeg havde 5 sek forspring over målstregen som vinder og samlet vinder af klassen i hele weekenden.

Jo,  det var en fantastisk weekend 😬😬🏆🏋🏼‍♀️👍

Uno, Lars og Stig var nu lige indenfor top 10🙋‍♂️👍

Jeg og Uno er nu ved at gøre klar til Assen d 10-12 juni

Hilsen Haase Motorsport🏋🏼‍♀️🙋‍♂️

Man siger, at bag enhver mand står en stærk kvinde. Måske? Men når vi taler om Haase og hans flotte bedrifter, er det en mand. En Norman.

Manden der har det fulde overblik og altid er klar til det, der måtte være nødvendigt. Fra mad til mekanik - Norman fikser det.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 20 maj 2022

Jeg har lavet en collage med billeder af de ikke mindre end 20 NSU'er der stiller til start.

Første kvalifikation er kørt, og Henrik lavede en flot andenplads. Det giver håb og forventninger. Og Henrik siger, han har noget oppe i ærmet!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 17 maj 2022

 

Kampf der Zwerge på Nürburgring er lige om hjørnet, så der er hektisk aktivitet hos Haase og de tre andre fra teamet, der er tilmeldt.

Det er Haase, Stig, Uno og Lars, og de har selvfølgelig alle store forventninger til en weekend med masser af action. Chefmekaniker, altmuligmand, kok, blæksprutte Normann er selvfølgelig også med.

Der er afgang onsdag den 18 maj klokken 06.00 fra Nordjylland, og den forventede ankomst er torsdag den 19 maj omkring middag.

Lige et par fotos med aftenstemning efter planmæssig ankomst og overstået teknisk kontrol.

En ny oplevelse venter, for der skal køres opvisningsløb på den lange bane. Den er på hele 22km!!

Fidusbamsen/maskotten er selvfølgelig også med

Husk at i kan følge med live under NSU links – Live update fra motorsportsbegivenheder.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 7 maj 2022

Næste begivenhed for teamet er løbet på Nürburgring weekenden 20 - 22 maj 2022.

Det bliver en travl weekend, hvor der sker noget på banen hele tiden. Haase, Stig, Lars og Uno stiller til start.

Der skal nok komme mere.

Jeg har tilladt mig at oversætte en af Frank Alstädts seneste artikler. (med hans velsignelse)

"Man skal ikke planlægge noget 21/22 maj, for det er der, man kører til Nürburgring og oplever løbsserien Kampf der Zwerges 30 års jubilæum!

Man kommer til at se et gevaldigt felt med 82 racere opdelt i 2 grupper.

Og det er en rigtig god idé, for der er ikke bare en Jubilæumsfest i ryttergården for fans, venner og kørere af de små hurtige racere, næææh nej, de mere end 80 racere i løbsserien Kampf der Zwerge bliver også sendt til start i den rækkefølge, de aktuelt indtager i stillingen.

Trængslen af startende til jubilæumsløbet er så stor, at der må køres hele 4 løb. Det er nødvendigt at dele startgruppen op i to mindre grupper på hver ca 40 racere, der over to løb kan kæmpe om point og pokaler!

Weekenden bliver desuden præget af opvisningskørsel på Nordschleife, hvor enkelte køretøjer fra jubilæumsfeltet bliver præsenteret for et bredt publikum. For en fan af de små racere må man bare sige, at nærmest alle ønsker bliver opfyldt den her weekend på Nürburgring ved Nürburg Classic!

Kigger vi på lineup , finder vi ikke mindre end 20 1,3 liter NSU’er, 16 Fiat Abarth, ca 10 Fiat 127/128 plus mere end 20 stærke Mini Cooper i diverse udgaver! Dertil kommer Histo Cup 1300 med Fiat X1/9, Hillman Imp, Simca Rallye og Coupé plus Renault Gordini, Autobianchi A  112, Lada 2101, Renault 12 og A 110.

Hvad kan man ønske mere? Det er da bare en kæmpe en på opleveren for både fans og kørere!

Kigger vi på NSU’erne, er feltet akkurat lige så stærkt som i de gode gamle 70’ere. Fra Danmark og Sverige kommer 4 NSU-racere. Haase Motorsport, Team TT Nordic stiller stærkt op repræsenteret af Henrik Haase, Uno Johansson, Lars Göransson og Stig Thorup.

Der skrives endnu et kapitel i historien om de hurtige Dansk/Svenske NSU TT.

Fra NordTyskland kommer Werner Hoppenstedt i Marco van den Broecks ’gamle’ Randstad NSU TT. Og så udgør Karl og Hubert Schroer en far/søn duo i deres nyrenoverede Slalom TT. Familien Gebhardt kommer også til start i deres targa orange totalrenoverede NSU.

Rhein/Ruhr distriktet repræsenteres af Frank og Stefan Schmelter, der som  Rainer Osterbeck og Jürgen Marmulla heller ikke vil lade jubilæumsløjerne gå deres næse forbi.  Det fortsætter med Frank Lönnies og Mike Fiedler fra Siegburg/Bonner.

Så fortsætter vi til Eifel og finder Jefferey Theisen og Alex Schneider som selvfølgelig også kommer til at give godt med gas.

Men der slutter det ikke, for fra Pfalz kommer Christoph Schwarz, der deler endnu en nyrenoveret NSU TT med Sascha Sieber.

Nicolas Dietz og Volker Angelberger kommer også fra Pfalz med deres startklare NSU TT. Volker har allerede taget del i den gode gamle NSU racer æra, men her 50 år senere er han stadig opsat på at give den gas.

Fra Stuttgart kommer også Hug Racing Team, der består af Alina og Patrick. Dr. Hein vil lade sin NSU TTS repræsentere de SydTyske farver, og det samme gælder for Martin Wahl, der i sin Jägermeister NSU igen her på banen har kurs mod podiet.

De to startgrupper bliver sammensat af Fiat Abarth Coppa Mille, British Car Trophy og Austin Cooper/Mini i de to løb.

Det bliver spændende at se de de løb, der skal afgøre placeringerne i det samlede felt.

NSU’erne står overfor Simca Rallye, Gordini, Fiat 128 og Hillmann Impi Histo Cup.

Det skal resultere i 4 vindere, og sammensætningen bliver virkelig spændende. De første 2 løb i Kampf der Zwerge køres tidligt lørdag aften, løb 3 og 4 køres søndag fra klokken 14.

Nürburgring Classic byder ikke kun tilskuerne på de små racere. Youngtimer Trophy har også et stort lineup. Her vil  man se klassiske racere fra 70’erne og 80’erne som Opel Kadett C, Ford RS 2000, BMW E 30, VW Polo 1 bare for at nævne nogle stykker. I FHR kommer man til at se biler fra 60’erne som Porsche 911, Alfa GTA og BMW 2002. Historisk Formel 1 vil også byde på kræs for øjne og ører. På samme måde som Can Am racerne med deres højlydte V8’ere eller voldsomme omdrejningstal i Formel 2 biler.

Alt taler for at tage hen til en oplevelse man ikke glemmer lige med det samme !"

Forfatter: Frank Altstädt

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 29 april.

Vi skal da have en collage fra Hockenheim.

Opdateret 25 april.

Da jeg og Norman var ankommet til Hockenheim, blev vi mødt af alle vores racevenner, som vi har fået, efter vi startede med at køre uden for landets grænser. Vi blev mødt af utallige hjælpsomme glade mennesker, som er glade for at se os igen efter en hel vinter😬🙋‍♂️Og her hjælper alle hinanden 😬vi glæder os altid til at møde dem 👍

Og angående vinter så har jeg arbejdet meget med den grøn/ hvide TT. Utallige ændringer og justeringer og da vi ankommer til Hockenheim, har den ikke kørt en meter. Og så køre ud til 1 kval uden træning og sætte hurtigste tid 🏋🏼‍♀️ Og efterfølgende vinde heat 1- det gjorde sgu mig og Norman glade 😬🙋‍♂️🏋🏼‍♀️

At jeg så måtte udgå fra placering som nr 1 i andet heat, det er ærgeligt, men sådan er race. Alligevel havde vi en fantastisk weekend. Vi er på landevejen i 35 timer på sådan en tur, men vi smiler, selvom vi ser lidt trætte ud🙋‍♂️😬

Uno Johansson, som var med fra Sverige, og som også er med i teamet, var meget uheldig. Selv om han kørte 6. hurtigste tid, måtte han udgå, fordi han mistede lydpotten. Efterfølgende i heat 2 blev han så kraftigt påkørt, at han mistede 2 omgange. Han skulle ha døren lukket med gaffatape🤔👎

Vi er alle tilmeldt næste løb på Nürburgring. Vi bliver 4 fra teamet Stig, Uno, Lars og Hasse🙋‍♂️

Lige et par friske fotos fra Hockenheim.

   

--------

Opdateret 22 april 2022

Dagens kvalifikation er forløbet intet mindre end fantastisk for teamet.

Henrik har kvalificeret sig som 2'er, og Uno er ikke langt bagefter med en kvalifikation som 6'er.

Der er selvfølgelig stor glæde og tilfredshed, og man må sige, det lover godt for morgendagens løb. Der er grund til optimisme.

Her er en collage fra dagen idag med både biler og hjemlig hygge.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 19 april 2022

 

Afgang til Hockenheim

Til årets første løb i Kampf der Zwerge stiller Haase Motorsport, Team TT Nordic til start med 2 TT’er.

Haase og Uno har klargjort deres biler, og turen er forberedt. Og 20 april er lidt af en mærkedag for Henriks grøn/hvide. Den har fødselsdag, 56 år !!!

Teamets altmuligmand Norman har været en tur i Brugsen, og så ved man, der er styr på alt omkring forplejning. Det der med mad og drikke overlades trygt til Norman.

Planen for deltagelsen lyder som følger:

Afgang fra Nordjylland er onsdag den 20 april klokken 06.00, og den første etape er planlagt at gå til Dortmund, hvor der overnattes.

Torsdag den 21 april køres de sidste kilometer til Hockenheim i tide til at nå den tekniske kontrol. Og så skal det hele selvfølgelig på plads, så alt kan fungere.

Fredag den 22 april er der to kvalifikationer, og lørdag den 23 april går det løs med 2 løb.

Undervejs vil vi forsøge at holde jer opdateret her med billeder og info.

Nu går det endelig løs!! Og her er banens layout.

Her er et par ord fra Frank Altstädt. - Vil i have det på Tysk findes det under links tongue-out

Fuldt hus på Hockenheim til Kampf der Zwerge 2022

Sæsonåbneren til Kampf der Zwerge står lige for døren. Til Preis der Stadt Stuttgart på Hockenheim fra 22-24 april 2022 står de første to løb på programmet for de hurtige små racere!

Med 100 tilmeldinger til sæsonen 2022 var startfeltet på Hockenheim meget hurtigt fyldt. Der er tilladt 55 biler på banen, og med præcis det antal ruller de kampklare dværge naturligvis frem til startlinjen.

 

Der er lagt op til spændende kampe her ved åbningsløbene med NSU mod Lada og Simca.

Og hvis vi kaster et blik på line-up på Hockenheim, ser vi, at der til NSU TT Trophy er 12 racere til start.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 22 marts 2022

Henrik har været en tur i Norge, nærmere betegnet Sandefjord, hvor han har besøgt den Norske filial af Haase Motorsport, Team TT Nordic.

På billedet ser vi fra venstre:
Morten som vil køre med engang i Kampf der Swerge men lægger ud i Norge med historisk Racing.
 
Næste person behøver næppe nærmere præsentation. Det er selvfølgelig Henrik, og han er med i serien Kampf der Zwerge og er tilmeldt første løb på Hockenheim.

Så er der Oddbjørn, som laver bil til hillclimb i Norge.
 
Sidste mand er Børre, som bygger bil til historisk Rallycross.

Alle kører selvfølgelig NSU TT.

På turen til Norge aflagde Henrik også besøg hos KM Cams i Hemnes.



KM Cams er mangeårig leverandør af kvalitets racerdele til teamet. Faktisk har Henrik haft glæde af dem i ca 45 år.


De har selvfølgelig en forkærlighed for især NSU TT.

De er højt specialiserede i især knastaksler. Og så er de suveræne til at renovere og optimere alt omkring ventiler. Løftere, fjedre, ventilsæder....de kan det hele.


Besøg dem her: KM Cams Hemnes, Norge

 

Opdateret 27 februar 2022

Her kommer deltagerlisten for Kampf der Zwerge 2022.

Stig og Uno deltager ikke i hele serien, men kun i udvalgte løb som gæstekørere. Henrik er med i hele serien. (Vi ved godt, der mangler lidt i bunden, men det/den vigtigste ER med)

Opdateret 1 februar 2022

Vi skal lidt tilbage i tiden, mærke historiens vingesus.

Haase Motorsport startede helt tilbage i 1976, hvor Henrik begyndte med en 1000’er.

I 2020  blev Team TT Nordic etableret, så de skal til at skrive historie nu.

Vi skal tilbage til 1984, som var et meget markant år.

Det blev året, hvor Henrik blev dansk mester i Super Saloonklassen. Endda i første forsøg med en helt ny specielt opbygget bil.

Den bil kan i læse om her. Teksten er fra en artikel i NSU Club Danmarks medlemsblad Nuseren, og den bringes med tilladelse fra klubbens formand Leo Madsen. Det er iø Leo, der er forfatter til artiklen.

Først lige lidt billeder. Der er iø flere billeder lidt længere nede her på siden.

Moderne biler fødes ikke. De fremstilles på samlebånd. I kolossale tal. Fuldstændig ens.

Et produkt af hundredevis af hænder. Tilhørende halvt så mange mænd og kvinder. Eller måske endda iskolde robotter.

Moderne biler har ingen sjæl, kunne man fristes til at sige. Til gengæld går det hurtigt med fremstillingen. Utrolig hurtigt.

Godt nok er NSU ikke længere en helt ny bil, men selvom mange inkarnerede fanatikere mener at finde en vis personlighed i vor bil, er alligevel også den et produkt fra et iskoldt samlebånd.

Bilen, der beskrives her, har derimod intet med en sådan masseproduktion at gøre. Tværtimod er den vist næsten så langt derfra, man overhovedet kan komme. Personlighed og individuelle løsninger overalt. Målkonfektion. Tilskærerarbejde og originalitet. Kompromisløs målretning mod det ene formål at køre stærkest muligt. 1.500 arbejdstimer, men kun to hænder og et hoveds indsats.

Hovedet, hænderne og Nuseren tilhører Henrik Haase fra Vester Hassing ved Aalborg.Mureren, der for syv år siden startede helt fra bunden i en gammel tusind’er på Ring Djursland, og som i dag er Danmarks sidste seriøse tilbageværende NSU-kører på asfaltbanerne. Og vel nok ejer af verdens hurtigste NSU. Uden tvivl den mest specielle.

Det er næsten umuligt at beskrive denne bil. Den er så speciel, at man næppe ved, hvor man skal begynde. Kæmpestor er den egentlig. På nær i højden. Det lyder utroligt, men den er sænket ca. 20 cm, og dette forhold får den til at virke endnu større. Med sine enorme skærme, der bagtil stammer fra en Ford Transit, hvorimod forskærmene er støbt i glasfiber, og her ligger måske den største genistreg, for hele fronten er støbt i ét stykke og dermed helt aftagelig. Hjemmeflikkede ophæng med konsoller fra NSU-udstødninger og bagklaphængsler fra VW gør det muligt med et tag at afdække det, der normalt er bagagerum, men hvor nu ikke mindre end tre oliekølere, benzintank samt beholder til bremsevædske for to-kreds-systemet har sin plads.

Bunden er en hjemmelavet konstruktion, og er bagtil hævet 7 cm op i karosseriet. Fortil endda hele 10 cm, og dette har bevirket, at Henrik har måttet lave en forhøjningi torpedopladen over pedalerne. Det hgar også bevirket, at ratstammen har måttet forsynes med kardanled, og her har en komponent fra Datsun 100A fundet anvendelse.

Motoren er ligesom bunden hævet op i karossen, hvad man egentlig ikke ved første øjekast bemærker, men ved nærmere eftersyn afslører diverse skrå vinkler og forvredne placeringer, at her drejer det sig ingenlunde om et almindeligt NSU-motorrum.

Selve maskinen består naturligvis af Spiess-komponenter, men er skruet sammen og friseret af Aage Mathiassen i Viborg. Dette betyder samtidig, at kubikindholdet er en hemmelighed. Klassen , Henrik skal deltage i, hedder 0-1600 ccm, og ydelsen i motoren er garanteret 175 DIN HK. Så har man hverken sagt eller skrevet for meget, og det står stadig enhver frit at gætte.

Herligheden ruller på nogle ret utrolige valser. Foran 9” brede fælge og bagtil ikke mindre end 11”, og bukker man sig ned og tager fat i tagrenden, mærker man straks, at vilddyret er stiv som et bræt. Det ville også være utroligt andet. Der er uendelig langt over til den modsatte side.

At sætte sig ved rattet er som at save benene af sin seng og lægge sig i den på asfalten. Men det er unægtelig sværere at komme ind, for man skal først over et par rør og ind igennem et par tremmer. Men er man endelig blevet placeret bag den store omdrejningstæller med 10.000-markeringen, ja så kribler det ganske forfærdeligt i højre hånds tommel og pegefinger for at  give den forbistrede lille tændingsnøgle det skub, der kunne vække alle de slumrende krikker dér lige bag en.

Der skal i år køres 7 løb tællende til Danmarksmesterskabet i Super Saloon-klassen 0 – 1600 ccm, og Henrik agter at deltage i dem alle.

Sidste år blev hans bil totalt ødelagt ved et uheld på Jyllandsringen. Lad os krydse fingre for, at dette ikke gentager sig i år, således at vi kan følge Henrik Haases indsats på de Danske og Svenske baner. Det ville mildt sagt også være synd, om der skulle ske den vogn blot den mindste smule.

Skrevet af Leo Madsen.

 

Opdateret 11 december 2021

 

Nu om dage deltager Team Haase Mortorsport først og fremmest i klassisk motorsport. Internationalt er det primært NSU Trophy, Kampf der Zwerge i Tyskland, Belgien og Holland.

Men i det kommende år er det også planen at prøve kræfter med Bergrennen i Tyskland, bl.a i Osnabrück. Det glæder teamet sig til, og det kan alle i følgere også godt gøre.

 

Vi skal lige have et kort blik tilbage til perioden 1983-1988, hvor Henrik deltog i Autospeedway i Holland, Belgien og Tyskland. Dengang selvfølgelig også i NSU.

Det gjorde han med stor succes, hvilket resulterede i en del pokaler, flag og andre ting.

Alt det er doneret til et motorsportsmuseum i Venlo, der drives af den gode ven Patrick Huisman. http://autospeedwayonline.nl

Her ser i bilen, Henrik kørte i.

 

I autospeedway dengang var reglerne, at de hurtigste startede bagerst, og hvis man ser på billedet her, kan man tydeligt se, at Henrik er placeret i sidste startrække.  Det siger noget om konkurrenceevnen.

 

Ikke desto mindre fejrede han mange triumfer også dengang.

 

Næste billede leder nærmest tankerne hen på nutidens Formel 1, hvor man lige hurtigt skifter en næse på bilerne. Læg mærke til, at NSU’ens komplette fiberfront er afmonteret og ligger ved siden af bilen. Det var vist ikke set før.”

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 28 november 2021

Der sker ikke det store på denne tid af året, men vi kan da vise fotos fra forskellige tidligere løb rundt omkring i Danmark, Norge og Sverige.

Billederne takker vi Peter Elling Jordt for.

Vi kan jo lige starte med et godt minde.

Her kommer en samling af nogle af Peter Elling Jordts fotos:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 11 november 2021

Der er kommet en foreløbig kalender for Kampf der Zwerge 2022, og så har folkene bag sendt en venlig hilsen til os og alle jer fans af klassisk race. Kalenderen kan i se under hilsenen.

Hilsenen kommer fra Thorsten Babon, Annette Barbon og Rika Hochkepple. STOR respekt til dem for virkelig at være ildsjæle, der trækker læsset.

Hej alle sammen,

det har taget længere tid i år, og det har også været relativt vanskeligt, indtil alle - næsten alle - datoer for vores nye sæson 2022 kunne aftales. Vedlagt finder du nu den foreløbige tidsplan for sæsonen 2022 for Kampf der Zwerge.

Jeg vil gerne kort nævne et par begivenheder. Vores sæsonstart finder traditionelt sted i Hockenheim ved byens pris i Stuttgart. Så længe vores meget værdsatte Heinz Weber fortsætter med at afholde dette arrangement, vil vi være til stede med Kampf der Zwerge. Næste år vil vi tilføje endnu en begivenhed til Heinz Webers program fra den 29.-30. juli, nemlig Porsche Days på Hockenheimring. Dette bliver et 2-dages arrangement, hvor vi vil afholde vores pointgivende løb. Desværre kunne vi ikke optage Preis der Stadt Magdeburg i Oschersleben i vores kalender, da afstanden til vores løb på Nürburgring Classic er for kort.

Nürburgring Classic bliver en særlig begivenhed for os næste år. For 30 år siden - i 1992 blev vores samfund for første gang kaldt dværgenes kamp i programmet ved denne begivenhed. I mere end 30 år har vores løbsserie været kendt og værdsat af alle inden for motorsport under dette navn. I anledning af vores jubilæum har vi indgået nogle aftaler med arrangøren, som vil være til gavn for jer, f.eks. telte, hvor vi kan præsentere os selv som en serie. Vi skal tilbringe weekenden på Nürburgring Classic sammen med vores venner fra vores partnerserie ADAC Haigo Historic Cup. Der vil være 2 fælles kvalifikationssessioner og i alt 4 løb - 2x Kampf der Zwerge og 2x Haigo - ved arrangementet. Desuden venter der en overraskelse fredag aften for at fejre vores jubilæum.

I midten af juni tager vi efter lang tid igen til Assen til Racing Days Assen, som arrangeres af RSG Hamburg. Her venter os en topbane med en fantastisk og frem for alt meget ren paddock og en super venlig organisation.

I juli er der som allerede nævnt Porsche Days Hockenheim. I juli har vi også to muligheder mere: Historic Grand Prix Zolder og Historic Grand Prix Zandvoort. Begge datoer er stadig meget vanskelige i øjeblikket, og det er endnu ikke til at forudse, om vi får mulighed for at deltage i en af disse datoer.
 
I august var Youngtimer Festival Spa faktisk på programmet. Men da Circuit Spa har hævet banepriserne så meget, kan og vil vi ikke pålægge dig denne enorme prisstigning.

I september vil vi tilføje et nyt kredsløb til vores kalender. Vi starter med slaget om dværgene for første gang på Laustizring.

Ved slutningen af jubilæumsåret er der som sædvanlig RGB-sæsonafslutning - naturligvis igen med vores sæsonafslutningsfest.

Mvh

Thorsten, Annette, Rika.

 

Kalenderen ser indtil videre således ud, og i får den både på tysk og engelsk.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Opdateret 2 november 2021

Lørdag den 23 oktober var jeg på Veteranbil og stumpemarked i Fredericia efter 2 års Coronapause. Det var som sædvanlig med Frederiks bus med start på Amager, og der var mange kendte ansigter.

Markedet var godt, men alligevel ikke helt oppe på det niveau vi har været vant til. Antal besøgende var der bestemt ikke noget i vejen med.

De fleste faste deltagere var der, også NSU Club Danmark, hvor det hele lignede sig selv. Og så alligevel ikke helt, for Haase Motorsport havde sneget sig ind på standen.

Teamet hedder også Team TT Nordic, men det var nu ikke en TT eller en klassisk NSU i det hele taget, der havde fundet plads på standen.  Det var en Thurner RS

Bilen er ejet af Haase Motorsports ubetinget mest erfarne kører, Stig Thorup, og det er den eneste indregistrerede af sin art i Danmark. Stig har faktisk en mere.

Hvis i ikke kender til Thurner, er det ikke så sært, for den blev kun produceret fra 1968-74 i ganske få eksemplarer. Nogen siger 106, andre 121. Hvor mange af dem, der er tilbage, er det ikke muligt at finde ud af.

Bilen her har Stig selv bygget op i 1972, og den er en del af Haase Motorsport, så selvfølgelig er der brugt meget af den NSU-ekspertise, teamet besidder, til at optimere og justere. Thurner RS er i alt væsentligt baseret på NSU. Undervognen er en afkortet 1200C, og motoren er baseret på NSU TT. Der findes en model RS-R med indsprøjtningsmotor. Den udvikler ca 135HK, men Haase Motorsport har selvfølgelig været i stand til at få Stigs Thurner RS til at yde op mod 150HK.

Og bilen er ikke kun noget, Stig viser frem på diverse messer og shows.

Han planlægger at køre Bergrennen udvalgte steder i Tyskland og også Hill Climb rundt om i Danmark.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 8 oktober 2021

I skal ikke snydes for fotos fra Nürburgring. Mange af dem kan vi i høj grad takke vores super fotograf Kristel for.

Og selvfølgelig vores nærmest faste team-fotograf Rudi Lambrecht fra Belgien. STOR tak til begge, Vielen Dank, Thank You very much, Merci beaucoup smile

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 3 oktober 2021

Man kan vist beskrive løbene meget rammende med et enkelt ord. "Antiklimaks!"

Her kan i med Haases egne ord se, hvordan han opfattede forløbet.

Hvad gik galt 🤔

Efter en fantastisk kvalifikation gik alt galt. I øsende regn ramte jeg en oliepøl på vej til posion 3 i en kurve. Med 180 kmt kørte jeg af og måtte udgå.

Jeg kunne faktisk godt have fortsat men vidste ikke, hvor meget skade der var sket 😊

Næste heat måtte jeg så starte sidst som nr 50 😬. Efter 3 omgange lå jeg ca nr 20 men måtte udgå med teknisk defekt👎💪

Trods alt en god weekend på en fantastisk bane som vi ser frem til at køre på igen 🙋‍♂️

Mvh Haase Motorsport 🙋‍♂️👍

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 1 oktober 2021

Dagens kvalikafikationer er overstået, og de er overstået fantastisk.

I Q2 leverede Haase en generel fjerdeplads i Kampf der Zwerge. I klassen for NSU TT er det en andenplads.  Der er virkelig noget at fejre.

Her er nogle indtryk fra ryttergården på Nürburgring

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 30 september 2021

Så er teamets enlige kører denne weekend (Haase) ankommet til en af Europas mest legendariske baner. Turen fra Nordjylland forløb efter planen.

Sådan her ser Nüburgring ud set udefra. Det er STORT. Der skal nok komme mere, især indefra.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 23 september 2021

Haase Motorsport er nu klar til Nürburgring 1-3 october.

Desværre bliver det kun den grøn / hvide TT med mig selv, Henrik bag rattet der er med 😊 Men Norman og jeg melder klar, så det bliver spændende at se en ny bane igen.

Og der kommmer selvfølgelig nyt derfra. Da det er første gang, vi er på Nürburgring, har vi været så heldige, at vores søde tyske racerpige Tanja har lovet at vise vej. Det glæder vi os til 😊😉

Billede 2 viser de andre NSU TT der er med i klassen

Til sidst billede 3 af den grøn/hvide klar til kamp🏋🏼‍♀️

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 12 september 2021

Der er en ny onboard video med Haase under videoer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 4 september 2021

Her er fotos med indtryk fra weekenden på Hockenheim - der skal nok komme video.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 30. august 2021

Haases umiddelbare opsummering efter weekenden:

"Alt gik ikke som planlagt men sådan er race ☝️

Stig kom ud og køre i sidste heat med en ny gearkasse, så han kom godt igennem, trods at det regnede, og banen var rigtig glat😬👍

Jeg selv måtte starte bagerst, fordi jeg udgik i første heat med knækket bagaksel. Så der var lang vej. Som Bambi på Glatis fik jeg dog en flot 4 plads, hvis jeg selv skal sige det💪👍

Der kommer video fra løbet, hvor der sker en del med utrolig dårlig udsyn😉🤔og masser af olie på banen

Så alt ialt en super weekend👍😬

Næste løb er jo snart Nürburgring 🏋🏼‍♀️🌪

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Opdateret 29. august 2021

Fredag og lørdag har der ikke været meget at juble over.

Stig har kæmpet med gearproblemer, og Haase har skullet have en ny bane ind under huden.

Haases kvalifikation var iflg ham selv tilfredsstillende i lyset af, at han aldrig har kørt på Hockenheim før.

Men fredagens store lyspunkt var, at Haase præsterede højeste topfart af alle 'dværge' på den korte langside med imponerende 184km/t

Der meldes klar til race idag søndag. Løsningen for Stig blev at skifte gearkassen, og det var klaret sent lørdag aften.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 26. august 2021

 

Teamet er ankommet til Hockenheim, så her får i en collage med fotos, hvor der stilles op og gøres klar til teknisk kontrol

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdateret 16. august 2021

Haase Motorsport melder klar til Hockenheim d 27-29/8 med 2 biler Haase, i den grøn hvide TT og Stig Thorup i den hvid/rød /blå TT, og som altid vores mekaniker og hjælper Norman og vores søde Cille som altid er klar til hjælp med tilmelding osv 👍

Vi glæder os til at mødes med vores racevenner i Kampf der Zwerge, som det altid er en fornøjelse at mødes med😬💪

Og vores hjælpere, far og søn  som er med på internettet til at hjælpe os, og ikke mindst vores webmaster som får en stor tak😬👍for hjælpen. Vi kører fra Ålborg d 25/8 kl 6.00 og forventer ankomst ca kl 24 efter 1050 km😬👍

Vi glæder os 😊😉

Hilsen Haase Motorsport

Team TT Nordic

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så er der onboard video med Haase under videoer. Ca 3 kvarter.

Der er nu en stribe videoer fra Kampf der Zwerge 2021 under videoer. Der er bl.a en fra Race 1 optaget onboard fra en anden bil, en Simca Rallye.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kan man også følge Haase Motorsport på Instagram.

Vi bliver mere og mere digitale smile

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det har desværre været uundgåeligt at Team Haase Motorsport pga Corona-karantæne må trække sig fra et par planlagte løb.

Det drejer sig om:

Dijon 6-8 august udgår på grund af corona karantæne i Frankrig

Bergrennen i Osnabrück 21-22 august udgår også 👎

I stedet deltager teamet på Hockenheim 27-29 august i Jim Clark Revival. Det skal der nok komme meget mere om.

Nürburgring 1-3 oktober er stadig i kalenderen.

Vores næste løb Hockenheim d 27-29/8 så det ud til at Norman måtte melde fra til på grund af sommerferie🌞🤔

Den sidste nyhed er at Norman melder klar til Hockenheim, da han har valgt at lægge ferien om, så han kan være med 😬👍🏋🏼‍♀️

Super 💪😬så Dream Teamet er igen klar både Norman/far Lars og søn Martin og Cille som allerede har tilmeldt os 😬👍🏋🏼‍♀️💪

Vores Webmaster Torben sørger for at i kan følge os, så kik på nsutt.dk. Vi gør hvad vi kan🏋🏼‍♀️🌪

God sommer 

Haase Motorsport😬🏋🏼‍♀️🌪

 

Tilbage til forsiden